tessif.blogg.se

Denna blogg handlar om 2 tjejer som heter Therese och Felicia.

hej alla fina

Kategori: Allmänt

hej. '
precis ätit skall snart ut till stallet. blir lektion som vanligt på Tisdagar<3. jag har ingen aning om de kommer va markarbete eller dressyr men vi får väl se<3
men jag tänkte berätta lite mer noggrant om gårdagen <3

kl 11 på morgonen åkte jag bil till stallet i regnet...
tog in henne från hagen, gav henne mat och skrapade av henne lite med vattenskrapan. sen fick hon ett mysigt flis täcke på sig så hon skulle torka lite. sen borstade jag av henne och sadlade o tränsa.
sen begav jag mig in i lilla manegen för ett litet lugnare ridpass. dels eftersom jag hade bråttom men också för att hon har gått så fint över helgen. så ett lugnt ridpass blev de. red i kanske 40 min. sen va de in med henne i boxen, borsta av henne och på med regntäcket. sen drog jag hem. duschade, åt, packade och gjorde mig i ordning. efter det tog jag bussen till nordstan och sen spårvagnen hem till min brorsa. där kollade vi film, käkade och så lekte jag med lilla Majken.
senare på kvällen tvingade jag ut min brorsa att gå med mig och handla godis eftersom de inte blåste så mycketvi kollade Dumma mej 2 och åt godis.

idag så vaknade jag 5 på morgonen av en skrikande bäbis. (mysigt) jag som är så morgonpigg o allt. och sen kunde jag såklart inte somna om så jag satte mig och väntade tills dom andra skulle gå upp. när dom väl gjort det så åt vi frukost och kollade lite tv. kl 11 åkte jag och min brorsa ( Lenny) och Majen hem till mig. eller ja vi hade tänkt det men smart som Lenny är så tyckte han vi skulle ringa pappa när vi hade åkt halva vägen. så jag gjorde det och han var tydligen hos morfar så vi vände om och åkte dit ist. där va vi ett tag. sen va de dags att åka hem för lilla skrutten
kram// T <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: